DER ROTE BEREICH
7
Frank Möbus guitar
Rudi Mahall bass clarinet
Oliver Steidle drums
01. Polit Pilot 8:50
02. Paulie and Christopher (out in the woods) 7:03
03. Tier / bla / tot 2:13
04. Winterlos 1:05
05. Bremser 7:29
06. ASH 3:46
07. Rumba brutal 2:04
08. Banker’s burning bakeries 6:19
09. Die Deutschen 4:02
10. Ramallah 7:24
All Compositions by Frank Möbus (GEMA) except Rumba Total
by Rudi Mahall
(GEMA). Tracks 1 – 4, 6, 8 and 9 recorded Oct 2009 at P4 studios, Berlin.
Recording engineers: Jean Szymczak and Andreas Stoffels. Tracks 5, 7 and 10
recorded Dec 2008 at FWL studios, Leipzig. Recording engineer: Kai Mäder.
All tracks mixed May 2010 at FWL studios, Berlin. Mixing engineer: Kai Mäder.
Cover art: Sophie Keller. Graphic design: Jonas Schoder. Fotos: Jean Szymczak.
Produced by Frank Möbus and Intakt Records
Intakt CD 182
D
er Rote Bereich gilt mit seiner eigenwilligen Musik, dem anarchistischen
Humor, intelligenten Arrangements und originellen Sounds als eine der
aufregendsten Bands des neuen deutschen Jazz. 1992 vom Gitarristen Frank
Möbus und dem Bassklarinettisten Rudi Mahall gegründet, durchlebte
die Band mehrere Metamorphosen bis der Berliner Drummer Oliver Bernd
Steidle sich als überzeugender Schlagzeuger im Trio erwies. Die
Presse feiert den Roten Bereich als «wichtigste Vertreter des
deutschen Avantgarde-Jazz». Das «Jazzpodium» schreibt:
«In ganz Deutschland gibt es kaum eine vergleichbar vielschichtige,
erstaunlich simple, erfrischend selbstironische und zu jeder Sekunde
interessante Musik.»
W
hat with its idiosyncratic music, the anarchistic humour, its intelligent
arrangements and original sounds, Der Rote Bereich passes for
one of the most exciting bands of modern German jazz. Founded in 1992
by guitarist Frank Möbus and the bass clarinetist Rudi Mahall,
the band went through several metamorphoses until finally the Berlin
drummer Oliver Bernd Steidle proofed to be the convincing percussionist
in this trio. The press celebrated Der Rote Bereich as “the
most important representative of German avant-garde jazz”. The
“Jazzpodium” states: “In Germany you can barely find
music that is comparably complex, surprisingly simple, refreshing in
its self-mockery and interesting in every second.” |
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