SILKE EBERHARD TRIO
WITH JAN RODER AND KAY LÜBKE

THE BEING INN

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Silke Eberhard: Alto Saxophone, Bass Clarinet
Jan Roder: Bass
Kay Lübke: Drums


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1. Ding Dong 5:10
2. Willisau Suite 18:12
3. Schlappen 0:48
4. Mininatür 4:12
5. Kanon 2:44
6. Towels 0:37
7. In Drei 3:35
8. Wake-Up Call 0:35
9. 8915 4:40
10. Schirm 3:59
11. Another Pint 0:35
12. Versteckter Kitsch 5:48
13. Last Order 0:38
Total Time 51:51


All compositions by Silke Eberhard.
Recorded January 2016 by Marco Birkner at Studio P4, Berlin. Mixed and mastered by Marco Birkner.
Cover art: Roman Signer. Graphic design: Jonas Schoder.
Liner notes: Peter Margasak. Photo: Rüdiger Kusserow.
Produced by Silke Eberhard and Intakt Records, Patrik Landolt.

Intakt CD 280 / 2017


Release date:
June 16, 2017

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The Being Inn – ein imaginäres Gasthaus, das sich die Berliner Saxofonistin Silke Eberhard beim Komponieren ihrer Musik im Geiste vorstellte. 13 Stücke präsentiert das Trio auf dem neuen Album mit Titeln wie „Ding Dong“, „Willisau Suite“, „In Drei“, „Another Pint“ oder „Last Order“: höchst originelle Kompositionen, gespielt mit musikalischer Meisterschaft, improvisatorischer Intensität, auch mit Witz und Charme.

Das Trio bewegt sich in der stolzen Tradition der Saxofon-Jazztrios. Eberhard kennt die Jazzmoderne, hat sich mit Jazzgrössen wie Mingus, Dolphy und Coleman auseindergesetzt. Aber Eberhard, Roder und Lübke setzen allein durch den Sound, den sie sich im Laufe der Jahre erarbeitet haben, und das gegenseitige Vertrauen und die zehnjährige Trioerfahrung eigene Akzente.
„In dieser Gruppe spüre ich grosse Freiheit“, sagt Silke Eberhard über ihre Zusammenarbeit mit dem Bassisten Jan Roder und dem Schlagzeuger Kay Lübke. Obwohl sich das Trio erst 2006 formierte, reicht ihre Geschichte mit den beiden Musikern bis in die Mitte der 90er-Jahre zurück, und die intensive Beziehung der drei ist in jedem Ton zu hören.





Photo: Rüdiger Kusserow

 

It’s no secret that reedist Silke Eberhard is a keen student of jazz history, a player whose inspiration routinely gets recharged by immersing herself in the music of her early heroes. For her that means more than listening to old records by the likes of Eric Dolphy, Charles Mingus, and Ornette Coleman (the subject of Eberhard’s 2007 Intakt debut, a duo album with pianist Aki Takase titled Ornette Coleman Anthology) – but diving into that repertoire and reshaping it with novel instrumentation.

But Eberhard makes it clear that the trio featured on The Being Inn is the context for which she always imagines her own material. “I feel a lot of freedom with this group,” she says of working with bassist Jan Roder and drummer Kay Lübke. Although this particular group coalesced in 2006, her history with each player stretches back to the mid-90s and there’s no missing the rapport they’ve all developed together.

Eberhard and company make a conceptual leap on the album, with many of the pieces tied to the titular concept – an imaginary inn the saxophonist pictured as she composed numerous tunes. She jokes that the spry opening track, “Ding Dong,” is the kind of number she likes to open one of the trio’s sets with – “a door bell,” she calls it, although the first sounds we actually here are her footsteps leading toward a door that soon opens, inviting the listener in. (Peter Margasak, from the liner notes)


 

 

Silke Eberhard on Intakt Records

Jan Roder on Intakt Records

 

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