Gianni
Gebbia, Xavier Garcia und Nils Wogram:
Three who met on the outermost, southernmost tip of Europe have shaped
their music into an exciting event, a challenge and a feast for the
senses.
Gianni Gebbia is at home at the place everything happened,
in Sicily's capitol Palermo, and has revitalized a scene of improvised
music there.
He has made a name for himself by playing with many of the internationally-known
outstanding musicians of this genre, has played solo concerts, and is
active
as a promoter. Nils Wogram, who has long arrived in the scene and still
can be
considered young, has distinguished him-self with his own ensembles
and
compositions, and feels connected in many ways to the musical culture
of Cologne, Germany. And Xavier Garcia comes from a stronghold of avant-garde
music,
inspired by jazz, in France: from the circle of musical association,
ARFI,
settled in Lyon: Association à la Recherche d'un Folklore Imaginaire.
He plays with ARFI groups, composes and produces works of electronic
music
and has thereby created his own individual style in his dealing with
live electronics.
In this trio, musical explosiveness results from the continually changing
different mixtures of known and completely new sounds.
The associations reach from songs, hymns and chorales to Bebop and Cool
Jazz,
from Babylonian confusion of voices to soundtracks for imaginary films,
from Mediterranean melodies to Albert Ayler, from string ensembles
to Indian sitar sounds, from the history of the trombone in Jazz to
electronic music.
In the course of the pieces, in varying shapes, it becomes clearer and
clearer
what can be heard and what needs no further reference to anything else:
the identity of a trio.
Bert Noglik, Liner Notes
Gianni
Gebbia, Xavier Garcia und Nils Wogram haben sich am äussersten,
am südlichen Zipfel Europas getroffen zu einem spannenden Ereignis,
zu
einer Herausforderung und zu einem Fest für die Sinne. Gianni Gebbia
ist am
Orte des Geschehens, in Siziliens Kapitale Palermo, zu Hause und hat
dort eine Szene
improvisierter Musik vitalisiert. Er hat sich im Zusammenspiel mit vielen
der
international herausragenden Musiker dieses Genres einen Namen gemacht,
ist mit Solo-Konzerten hervorgetreten und auch als Festivalveranstalter
aktiv.
Nils Wogram, noch immer jung zu nennen und doch längst arriviert, profiliert
mit
eigenen Ensembles und Kompositionen, weiss sich auf vielfältige Weise
mit der
Musikkukltur in Köln verbunden. Und Xavier Garcia kommt aus einer Hochburg
der vom Jazz inspirierten Avantgarde in Frankreich: aus dem Kreis der
in Lyon
ansässigen Musikervereinigung ARFI, der Association à la Recherche dÕun
Folklore
Imaginaire. Er spielt mit ARFI-Gruppen, komponiert und produziert Werke
elektronischer Musik, hat gleichwohl im Umgang mit Live-Electronics
einen individuellen Stil kreiert. Alle Drei verfügen über ein enormes
Spektrum an Möglichkeiten. Die Assoziationen reichen von Liedern, Hymnen
und Chorälen bis zu Bebop und Cool Jazz,
von babylonischem Stimmengewirr bis zur Soundtracks für imaginäre Filme,
von mediterraner Melodik bis zu Albert Ayler, von Streicherensembles
bis zu indischen
Sitarklängen, von der Posaunengeschichte des Jazz bis zur elektronischen
Musik.
Doch im Verlauf der unterschiedlich gestalteten Stücke wird immer klarer,
was hier zu hören ist und was keines Verweises auf andere bedarf:
die Identität eines Trios.
Bert Noglik, Liner Notes
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