George Lewis
Miya Masaoka
| Kaffe Matthews | DJ Mutamassik | Jeff Parker | Guillermo E. Brown |
duo 48nord: Ulrich Müller + Siegfried Rössert


SEQUEL
NEWJazz MEETING 2004 Baden-Baden – Rottenburg – Basel

 


Guillermo E. Brown Drums, Percussion, Electronics 
Duo 48nord: Ulrich Müller Guitar, Laptop, Siegfried Rössert Bass, Voice, Laptop  
Miya Masaoka Koto, Laptop, Electronics 
Kaffe Matthews Electronics
DJ Mutamassik Turntables 
Jeff Parker Electric Guitar
George Lewis Trombone, Laptop, Buchla Lightning


1 Sequel, A Composition For Cybernetic Improvisors (For Lester Bowie) 33:46
2 Calling All Cyborgs (After Sun Ra) 10:06
3 Tuning Meditation 06:37
4 Octavia’s Dream 14:01

Composition of «Sequel» by George Lewis, RTW Music (BMI)
Recorded at the public dress rehearsal at SWR Studio 1 in Baden-Baden (Track 1)
and at the concerts at Zehntscheuer in Rottenburg (Tracks 2 + 4)
and at Gare du Nord in Basel (Track 3), November 2004
Produced by SWR2 Redaktion Neue Musik/Jazz and Intakt Records
Sound engineer: Alfred Habelitz; Recording engineers: Mark Zenke † and Winfried Christmann
Mixed by Ulrich Müller, Siegfried Rössert and Alfred Habelitz . Mastering: Manfred Seiler
Liner Notes: George Lewis and Reinhard Kager. Photos: George Lewis, Chery Lynea Lewis
Graphic Design: Jonas Schoder
Published and Copyright by Intakt Records. Executive Production: Reinhard Kager und Patrik Landolt . 

Intakt CD 111
| 2006


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Der Posaunist, Komponist und Computer-Künstler George Lewis legt mit «Sequel» eine wegweisende Produktion im Grenzbereich zwischen aktustischer und elektronischer Musik vor. Im November 2004 versammelte Lewis zum NEWJazz Meeting Baden Baden acht MusikerInnen aus unterschiedlichen musikalischen Welten. Georg Lewis: «Für dieses Projekt versuchte ich eine Hybridität zu schaffen zwischen elektronischen und akustischen Klangwelten und zwischen unterschiedlichen ästhetischen Richtungen.» MusikerInnen aus den Kontexten der aktuellen improvisierten Musik, elektronischer Experimente, der independent Rock-Sounds sowie der Neuen Musik arbeiteten während Tagen im Studio von SWR in Baden-Baden. Die Studio-Aufnahmen sowie die Aufnahmen zweier Konzerte in Basel und Rottenburg bildeten das Material für die sorgfältig editierte CD. Dem Titelstück «Sequel» liegt eine Komposition von George Lewis zugrunde. Die drei Live-Aufnahmen aus Rotenburg und Basel sind freie Improvisationen aller beteiligten MusikerInnen.

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With «Sequel,» trombonist, composer, and computer artist George Lewis presents a seminal work that breaks new ground in the borderland between acoustic and electronic music. In a unique effort of synthesis Lewis sought «to create a site of hybridity between electronic and acoustic sound worlds, and diverse aesthetic directions,» putting together an ensemble of eight musicians from different sound cultures to participate in the NEWJazz Meeting Baden-Baden in November 2004. Over the course of a couple of days, musicians from the areas of contemporary Improv, experimental electronica, independent rock sounds and modern composition worked together in the SWR studio in Baden-Baden, Germany. Material gathered from the studio recordings, plus live recordings of concerts in Basel and Rottenburg have been carefully edited for this CD that comprises the title theme «Sequel,» which is based on a composition by George Lewis, and three live cuts featuring free improvisations from the Rotenburg and Basel performances.

 

 

Reinhard Kager. Liner Notes.
Zusammenklang multipler Stimmen. George Lewis und sein Oktett beim NEWJazz Meeting 2004
A Synergy of Multiple Voices. George Lewis and His Octet at the NEWJazz Meeting 2004

George Lewis on Intakt Records

Miya Masaoka on Intakt Records

 

 

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